Danske Bank støtter Matematik-
center
Danske Bank støtter Matematik- center

Danske Bank-koncernen sponsorer de kommende tre år den frivillige organisation Matematikcenter, som tilbyder børn og unge gratis hjælp til lektierne.

Den 1. januar slog den frivillige organisation Matematikcenter dørene op for gratis lektiehjælp til elever i grundskolens ældste klasser og gymnasiet, der kæmper med at løse opgave i matematik og privatøkonomi.

Danske Bank-koncernen har Siden 2008 udviklet initiativer til at fremme finansiel forståelse og har på den baggrund indgået en sponsoraftale med organisationen for de kommende tre år. Sponsoratet omfatter også Mattecentrum i Sverige.

Tilbuddet kommer i hele Danmark
I Danmark er det i øjeblikket kun elever i hovedstaden, der får glæde af lektiehjælpen. Men det er en klar målsætning, at Matematikcenter i løbet af 2012 skal udvide tilbuddet til andre to andre regioner i landet. Om tre år skal hele otte byer i Danmarks fem regioner kunne tilbyde lektiehjælp.

Tina Obel Lope, der er chef for Corporate Responsibility, siger: ”Vi er glade for at have fået en aftale på plads med Matematikcenter. Danske Bank-koncernen er allerede engageret i at fremme den finansielle forståelse hos børn og unge blandt andet gennem vores undervisningsuniverser ’Pengeby’ og ’Control Your Money’, og de kommer også i spil som led i aftalen. Samarbejdet med Matematikcenter ligger derfor rigtig godt i tråd med koncernens øvrige aktiviteter inden for finansiel forståelse.”

Projektet startede i Sverige
Det oprindelige initiativ til frivillig lektiehjælp begyndte i Sverige tilbage i 2008 under navnet Mattecentrum. Organisationen er her engageret i 12 svenske byer og benyttes aktuelt af 40.000 børn og unge.

Hør mere om aftalen med MatematikcenterHør mere om aftalen med Matematikcenter

Publiceret den 2. marts 2012

Hovedsæde

Holmens Kanal 2-12 1092 København K