Ny kreditchef i Danske BankNy kreditchef i Danske Bank

Den 4. juli 2012

Selskabsmeddelelse nr.12/2012

Ny kreditchef i Danske Bank
Danske Bank har ansat Robert Endersby som Chief Risk Officer & Head of Group Credit med virkning senest fra 1. oktober 2012.

Robert Endersby (52) skal stå i spidsen for Group Credit, Pricing and Risk, den nye enhed dannet i forbindelse med organisationsændringen den 1. juni, som skal gøre koncernen til en mere kundefokuseret organisation. Som kreditchef bliver Robert Endersby også medlem af Danske Banks direktion.

Robert Endersby kommer til Danske Bank med mere end 25 års erfaring fra en række store engelske og europæiske banker. Han kommer fra en stilling som Chief Operating Officer i Royal Bank of Scotlands Group Credit Risk-afdeling.

”Vi ser frem til, at Robert Endersby starter i koncernen og glæder os til at trække på hans erfaringer fra den internationale finansverden. Danske Bank vil fortsat have fokus på at levere høj kvalitet til vores kunder, og vi arbejder fremadrettet på at skabe en organisation, der er endnu mere målrettet og fleksibel i mødet med kunden. Jeg glæder mig til, at Robert bliver en del af teamet,” udtaler ordførende direktør Eivind Kolding.

Danske Bank A/S

Kontaktpersoner:
Ordførende direktør Eivind Kolding, telefon 45 14 60 01
Morten Herrup Poulsen, Koncernkommunikation, telefon 45 14 57 01 / 25 29 85 68

Hovedsæde

Holmens Kanal 2-12 1092 København K

Find os på et kort

Ring hele døgnet

Skriv til os Anden kontakt

Direkte kontakter for

Aktionærer Investorer Journalister Jobsøgende Leverandører Corporate Governance Corporate Responsibility